Γυμνάσιο Φερών Το περιοδικό μας Ιερός Ναός Παναγίας Κοσμοσώτειρας Φερών Description slide 4

Το ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΕΡΩΝ συμμετείχε στην κοινοπραξία σχολείων του Νομού Έβρου με συντονιστή τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου  στην υλοποίηση εγκεκριμένου σχεδίου κινητικότητας Erasmus+ ΚΑ1 - Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης, με κωδικό αριθμό 2019-1-EL01-KA101-061198   και τίτλο "Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές με τη χρήση ψηφιακών φορητών συσκευών στην εκπαίδευση μαθητών που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές, νεοαφιχθέντων μεταναστών και προσφύγων" κατά την  περίοδο από 01-07-2019  έως  30-04-2021. 

Η ιστοσελίδα του προγράμματος ERASMUS+ KA1, όπου αναρτήθηκε όλο το υλικό του σχεδίου κινητικότητας στην Ισπανία :

https://erasmus2019-20.webddevr.sites.sch.gr/

Η υλοποίηση του προγράμματος «Υιοθεσία ενός Αρχαίου Θεάτρου. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα Αρχαία Θέατρα», ήταν μία επιθυμία χρόνων, που όμως αναβαλλόταν κάθε φορά την τελευταία στιγμή για την επόμενη χρονιά.

Φέτος, ο κύβος ερρίφθη! Με αφορμή το μάθημα της Αρχαίας Ιστορίας στην Α΄Γυμνασίου, θεωρήσαμε ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου. Έτσι, με μία ομάδα δεκατεσσάρων μαθητών- «ξεναγών» αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε το πρόγραμμα, υιοθετώντας, όπως ήταν επόμενο, το Αρχαίο Θέατρο της Μαρώνειας, το μοναδικό που έχει ανασκαφεί στην περιοχή της Θράκης.

Το εγχείρημα δύσκολο, μια και οι μαθητές δεν ήταν εξοικειωμένοι με το αρχαίο δράμα και την αρχιτεκτονική των αρχαίων θεάτρων. Πρώτο μέλημά μας, επομένως, ήταν μία εισαγωγή στη γένεση του δράματος, ξεκινώντας από τη διονυσιακή λατρεία και το διθύραμβο έως τις καινοτομίες του Αρίωνα και του Θέσπη.

Στη συνέχεια, ασχοληθήκαμε με την εμφάνιση του πρώτου θεατρικού οικοδομήματος στην αρχαϊκή περίοδο, για να φτάσουμε στα θέατρα της ελληνιστικής εποχής, στην οποία και ανήκει το θέατρο της Μαρώνειας, και στα θέατρα και τις μετασκευές αυτών στη Ρωμαϊκή εποχή. Οι συμβάσεις και οι μηχανισμοί του αρχαίου δράματος ήταν ο επόμενος στόχος, όπως και τα κοστούμια και τα προσωπεία, τα οποία μας έδωσαν την ιδέα της κατασκευής προσωπείων με τη χρήση πηλού.

Έπειτα, ερευνήσαμε τα αρχιτεκτονικά μέρη του αρχαίου θεάτρου, γεγονός που βοήθησε τους μαθητές μας να γνωρίσουν έννοιες, όπως το «κοίλον», την «ορχήστρα», τα «εδώλια», τα «διαζώματα». Η ιδέα της κατασκευής μίας μακέτας ενός αρχαίου θεάτρου, αν και μας τρόμαζε στην αρχή, αποδείχτηκε μία ευχάριστη και άκρως δημιουργική ενασχόληση. Παρά τις τεχνικές δυσκολίες, το αποτέλεσμα μάς δικαίωσε και μας έδωσε μεγάλη ικανοποίηση.

Οι μαθητές μας ήταν πλέον έτοιμοι, για να επικεντρωθούν στην έρευνα, που αφορούσε στο Αρχαίο Θέατρο της Μαρώνειας, ξεκινώντας από την ιστορία της περιοχής και καταλήγοντας στο θέατρό της. Όταν ολοκληρώθηκε η έρευνα, επισκεφτήκαμε τη Μαρώνεια, όπου οι «ξεναγοί» μας είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά το «καινούριο μέλος» της οικογένειάς μας, καθώς και να ξεναγήσουν την ομάδα φωτογραφίας, που μας συνόδευε σε αυτή την επίσκεψη.

Κορυφαία στιγμή του προγράμματος αποτελεί η επίσκεψη στο Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης, κατά τη διάρκεια της τριήμερης εκδρομής των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που υλοποιήθηκαν στο Γυμνάσιο Φερών κατά τη σχολική χρονιά 2017-2018.

Ευχαριστούμε θερμά το σωματείο «Διάζωμα» για το σημαντικό έργο που προσφέρει, αλλά και τη δυνατότητα που δίνει στους μαθητές να γνωρίσουν τα Αρχαία Θέατρα και να παρουσιάσουν τις εργασίες τους. Ευχαριστούμε την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ροδόπης για την άριστη συνεργασία και ,τέλος, ευχαριστούμε τους αγαπημένους «ξεναγούς» μας για όλες τις ευχάριστες και δημιουργικές στιγμές που περάσαμε μαζί.

Με εκτίμηση, Καμάργιου Χρυσάνθη ΠΕ80 & Σιδηρά Μαρία ΠΕ06

 

 

Το Γυμνάσιο Φερών είναι ανάμεσα στα 25 Γυμνάσια της επικράτειας που επιλέχθηκαν για συμμετοχή στην eTwinning δράση για το STEM.

Ο σκοπός της δράσης είναι η εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική με τη συναρπαστική εκμάθηση της Φυσικής, της Τεχνολογίας, των Μαθηματικών και της Μηχανικής (STEM), πρακτικά χωρίς θεωρίες και περιττή ορολογία, και μεθόδων ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων. Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα ανάπτυξης δεξιοτήτων εφευρετικότητας , αλγοριθμικών & προγραμματιστικών προτύπων και επίδειξης ομαδικού πνεύματος. Το έργο υλοποιείται από την Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning .

Το Σχολείο μας ήδη έλαβε σχετικό εξοπλισμό και προχώρησε στη δέσμευση του έργου, δηλαδή την εγγραφή ενός Ευρωπαϊκού Έργου eTwinning προσανατολισμένο στο STEM με αξιοποίηση του εξοπλισμού, τουλάχιστον εξάμηνης διάρκειας.

Ο εξοπλισμός που μας παραχωρήθηκε είναι το πακέτο Gigo S4A Programming Bricks που δίνει στους μικρούς δημιουργούς τη δυνατότητα να κατασκευάσουν ρομποτικά μοντέλα μηχανών της καθημερινότητας, καθώς και εξειδικευμένων μηχανών που αξιοποιούνται σε πραγματικές επιστημονικές έρευνες. Αξιοποιεί αισθητήρες φωτός, υπερύθρων, σερβομοτέρ περιστροφής 360° & και 180° καθώς και ένα κουτί ελέγχου συμβατό με Arduino Leonardo το οποίο συνδέεται με τον Η/Υ. Τα δομικά στοιχεία που περιλαμβάνονται, δίνουν τη δυνατότητα κατασκευής μιας πληθώρας μοντέλων όπως ρομποτικά οχήματα 2 τροχών και άλλες κατασκευές που περιγράφονται στον εκπαιδευτικό οδηγό. Το γραφικό προγραμματιστικό περιβάλλον είναι συμβατό με το S4A (Scratch for Adruino) που μπορεί εύκολα να αξιοποιηθεί από παιδιά νεαρής ηλικίας

 

 

Την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2017 , πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας άσκηση ετοιμότητας για το ενδεχόμενο σεισμού. Είχαμε την ευκαιρία μαθητές και εκπαιδευτικοί από όλα τα τμήματα, να δοκιμάσουμε την ετοιμότητά μας και να αξιολογήσουμε στην πράξη το σχετικό σχέδιο εκτάκτου ανάγκης. Το αποτέλεσμα της άσκησης κρίθηκε κατά γενική ομολογία ικανοποιητικό.  

Παρακάτω παρουσιάζονται χαρακτηριστικά φωτογραφικά στιγμιότυπα:

1

2

3

4

5

6

 

 

 

Στα πλαίσια του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας και με αφορμή την ενότητα «Οικογένεια και κοινωνικός περίγυρος» , οι μαθητές του Α1 ανέλαβαν να υλοποιήσουν μια δράση για τα Παιδικά Χωριά SOS Θράκης.  Έγιναν ο Αη Βασίλης σε ένα από τα σπίτια των παιδικών χωριών! Ετοίμασαν αφίσες για να ενημερώσουν και τους υπόλοιπους μαθητές του σχολείο,  συγκέντρωναν  σε έναν κουμπαρά  καθημερινά χρήματα από το χαρτζιλίκι τους, ζήτησαν τη βοήθεια της σχολικής κοινότητας και του Γυμνασίου και του Λυκείου Φερών  και τελικά συγκεντρώνοντας ένα αξιοσέβαστο  ποσό, αγόρασαν  δώρα για μία οικογένεια SOS. Η κοινωνική λειτουργός του Παιδικού Χωριού SOS Θράκης, κ. Τουφεκτσή, μετά από πρόσκληση που της έγινε,  ήρθε στο σχολείο μας, ενημέρωσε του μαθητές για τις δράσεις και τη λειτουργία του Παιδικού Χωριού και φυσικά παρέλαβε τα δώρα.
 

Saturday the 18th. Custom text here - Joomla Templates